Bu içeriğe erişim için Haberler'e katılın
Üstelik ücretsiz hesabınızla binlerce makaleye, videoya ve daha fazlasına sınırsız erişim elde edin!
Geçerli bir e.
E-postanızı girerek, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
Bazı yaşlanan sürücüler Direksiyon başında geçirdikleri sürenin ne zaman sona ereceğini belirlemeye yardımcı olmak için sözleşmeler imzalıyorlar.
Bu “ileri düzey direktifler” sürücülerin güvenliğini korumaya yardımcı olmak ve aileler için çoğu zaman zor olabilecek kararları kolaylaştırmak içindir.
Lewis Morgenstern, 61, nöroloji, beyin cerrahisi profesörü ve acil Tıp KFF Health News'in haberine göre, Michigan Üniversitesi'nde öğrenim gören genç, 65 yaşına geldiğinde böyle bir anlaşma imzalamayı planlıyor.
YAŞLI SÜRÜCÜLER NE ZAMAN ARAÇ KULLANMAYI BIRAKMALIDIR?
Yönergeye göre Morgenstern, çocukları zamanın geldiğine karar verdiğinde araba kullanmayı bırakacak.
Morgenstern, KFF Sağlık Haberleri'ne şöyle konuştu: “Belirli bir noktada araç kullanma konusunda en iyi kararı veremeyebileceğimin farkındayım ve bu sorumluluğu üstlenecekleri konusunda çocuklarıma güvendiğimi açıkça belirtmek istiyorum.”
KFF Health News aracılığıyla Amerikan Otomobil Birliği'ne göre, 2021 itibarıyla 65 yaş ve üzeri yaklaşık 50 milyon kişi ehliyet sahibiydi; bu, 2012'ye göre %38'lik bir artış. (iStock)
Morgenstern aynı zamanda Journal of the American Geriatrics Society'de Kasım 2023'te yayınlanan bir çalışmanın da ortak yazarıydı. Araştırma, 635 kişinin sürüş davranışlarını ölçtü. Kognitif bozukluk.
Morgenstern, “Şüphesiz araba kullanan ve kendileri ve başkaları için risk oluşturduğundan dolayı araba kullanmaması gereken bir grup insan var” dedi.
Üst düzey sürücülükle ilişkili riskler
Veriler risklerin arttığını gösteriyor. 2021 yılı itibarıyla 65 yaş ve üzeri yaklaşık 50 milyon kişi sürücü ehliyetleriAmerikan Otomobil Birliği'ne göre 2012'ye göre %38'lik bir artış.
Bu sürücülerin neredeyse 19 milyonu 75 yaş ve üzerindeydi.
KFF Sağlık Haberleri'nin haberine göre, yaşlanan bazı yetişkinler araba anahtarlarını ne zaman vereceklerine ilişkin sözleşmeler imzalıyor. (iStock)
2012 ve 2021 yılları arasında, motorlu taşıt ölümleri 65 yaş ve üzeri sürücülerin katılımı %34 arttı. KFF Health News'in haberine göre, o yıl araç kazalarında yaralanan yaşlıların sayısı 2021'de 266.000'i aştı.
En büyük risklerden bazıları, demans da dahil olmak üzere sürüş becerilerini olumsuz etkileyen tıbbi durumlar geliştiren yaşlı sürücüler arasında bulunmaktadır. Parkinson hastalığıglokom ve artrit.
ALTI GENÇTEN BİRİ UYKULU ARAÇ KULLANDIĞINI KABUL EDİYOR, ANKET BULGUSUNA GÖRE: 'KESİNLİKLE SÜRÜŞ ZORLUĞU'
Ohio'daki Bick'in Western Hills Sürücü Okulu başkanı Tina Paff, Haberler Digital'e “En büyük güvenlik endişeleri arasında hatırlamadıkları çamurluk bükücüler de var” dedi.
“Elbette bir posta kutusu ya da bir direk olabilir ama bazen bir araba ya da bir yaya olabilir.”
Yaşlı sürücülerde görsel işlem hızı azaldığı için gece araç kullanmanın da tehlikeli olabileceğini belirtti.
Uzmanlara göre yaşlı yetişkinlerin bir kazaya karışmaları durumunda yaralanma riski daha yüksek. (iStock)
Bick'in Sürücü Rehabilitasyon Programına başkanlık eden Paff, araç kullanırken kaybolmanın da kıdemli sürücüler arasında sık görülen bir olay olduğunu söyledi. Yaşlı yetişkinlerin sürüş becerilerini değerlendirerek, bu sürücülerin araç kullanmaktan “emekliye ayrılıp ayrılmaması” gerekip gerekmediğini tespit ediyor.
Merkezi Kaliforniya'da bulunan ulusal bir sürücü kursu olan Coastline Academy'nin kurucu ortağı ve CEO'su Nigel Tunnacliffe, yaşlı sürücülerle ilgili en büyük tehlikelerden bazılarına dikkat çekti.
AMAZON'DA BULABİLECEĞİNİZ, HAYATINIZI KURTARACAK 11 KIŞLIK ARABA GEREKLİ ÜRÜNLERİ
Bunlar şunları içerir: işitme kaybıçevrenin tamamını algılamada zorluk, bir kaza durumunda daha yüksek yaralanma riski, daha eski araba modellerinin kullanılması ve direksiyon başında deneyim eksikliği; bunlar genellikle yaşlı bir yetişkinin eşini kaybetmesi ve aniden tek sürücünün olduğunu belirtti.
'Tek, evrensel bir yaş yok'
Haberler Digital'e konuşan Tunnacliffe, insanların araba kullanmayı bırakması gereken “tek, evrensel bir yaş” olmadığını söyledi.
“Bu genellikle önceden söyleyebileceğimiz bir şey değil. Örneğin, birisinin 75 yaşına gelir gelmez otomatik olarak ve gönüllü olarak araba kullanmaktan vazgeçmesi gerektiğini kesin olarak söyleyemeyiz.”
O, “Bu yaşta yetkin ve etkili sürücüler olarak kalacakları son derece makul ve yaygındır” diye ekledi.
Bir sürüş uzmanı, ailelerin sürüş kararlarını, bireyin direksiyon başında ne kadar ilerlediğinin “gerçek, objektif bir değerlendirmesine” dayanarak vermesini öneriyor. (iStock)
Tunnacliffe yaşa bağlı etkilerin şöyle olduğunu kabul ederken: görme kaybıişitme kaybı ve hareket kabiliyetinin azalması araç kullanmayı daha tehlikeli hale getirebilir; herkes bu sınırlamaları aynı yaşta yaşamaz, hatta hiç yaşamaz.
Tunnacliffe, önceden keyfi bir tarih belirlemek yerine, ailelerin, bireyin direksiyon başında ne kadar ilerlediğinin “gerçek, objektif bir değerlendirmesine” dayanarak karar vermesini öneriyor.
Sürüş sözleşmesi türleri
Çeşitli ileri sürüş talimatları vardır.
“Biri bir kişiden bir isim vermesini ister aile üyesi veya araba sürmeye devam etmenin güvenli olup olmadığı konusunda onlarla konuşacak bir arkadaş.” KFF Sağlık Haberleri kaydetti.
Bu tür yasal olarak bağlayıcı değildir.
ÇOCUK ARABA KOLTUĞUNUN GÜVENLİĞİ: UZMAN ÇOCUKLARI KAZA YARALANMALARINDAN KORUMAK İÇİN YAPILMASI VE YAPILMAMASI GEREKENLERİ PAYLAŞIYOR
Başka bir sözleşme türünde aile üyeleri, kişinin güvenli bir şekilde araba sürmeye devam etmesine veya alternatif bir ulaşım aracı bulmasına yardımcı olmayı kabul eder.
Alzheimer Derneği, demans hastalarını, hastalık ilerledikçe araç kullanmayla ilgili endişeleri bildirecek birini görevlendirmeye teşvik eden bağlayıcı olmayan bir yönerge yayınladı.
Anlaşmanın bir bölümünde şu ifade yer alıyor: “Artık araba kullanamayacağımı unutabileceğimi ve arabayı sürmeye devam etmeyi deneyebileceğimi anlıyorum. Böyle bir durumda, lütfen şunu bilin ki, arabamı kaldırmak veya devre dışı bırakmak da dahil olmak üzere, bu durumun garanti altına alınmasına yardımcı olmak için yapılan tüm eylemleri destekliyorum. benim güvenliğim ve başkalarının güvenliği.”
Haberler Digital'e konuşan bir uzman, görme kaybı, işitme kaybı ve hareket kabiliyetinin azalması gibi yaşa bağlı etkilerin araba kullanmayı daha tehlikeli hale getirebileceğini söyledi. (iStock)
Paff, ileri direktiflerin “harika bir fikir” olduğunu düşündüğünü ancak hafıza bozukluğu olan kişilerin bunu imzaladıklarını hatırlamayacağından endişe duyduğunu söyledi.
“Ancak bu, hoşnutsuz yetişkin bir sürücüyle uğraşan ailelere kanıt sağlayacaktır” dedi.
SAĞLIK BÜLTENİMİZE KAYIT OLMAK İÇİN TIKLAYIN
Paff, sürücünün aklı başında olması durumunda bu tür sözleşmelerin yararlı olabileceğini söyledi ancak bazı durumlarda hafıza engelli ebeveynin bunun “uydurma” olduğunu veya “herkesin bana karşı olduğunu” düşünebileceğini de uyardı. Bunların sıklıkla duyduğu itirazlar olduğunu söyledi.
Tunnacliffe ayrıca kıdemli sürücülerin yıllık sürüş derslerine kaydolmasını ve onların bilişsel ve fiziksel yetenekleri hakkında açık ve dürüst konuşmalar yapılmasını öneriyor.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
“Sözleşme modeli, yaşlı sürücülere yönelik yanıltıcı varsayımlara ve önyargılara meydan okumuyor ve onların hem güvenliğine hem de özerkliklerine saygı duyan daha gerçekçi bir yaklaşımı benimsememiz önemli” dedi.
Daha fazla Sağlık makalesi için şu adresi ziyaret edin: www.Haberler/health.
Üstelik ücretsiz hesabınızla binlerce makaleye, videoya ve daha fazlasına sınırsız erişim elde edin!
Geçerli bir e.
E-postanızı girerek, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
Bazı yaşlanan sürücüler Direksiyon başında geçirdikleri sürenin ne zaman sona ereceğini belirlemeye yardımcı olmak için sözleşmeler imzalıyorlar.
Bu “ileri düzey direktifler” sürücülerin güvenliğini korumaya yardımcı olmak ve aileler için çoğu zaman zor olabilecek kararları kolaylaştırmak içindir.
Lewis Morgenstern, 61, nöroloji, beyin cerrahisi profesörü ve acil Tıp KFF Health News'in haberine göre, Michigan Üniversitesi'nde öğrenim gören genç, 65 yaşına geldiğinde böyle bir anlaşma imzalamayı planlıyor.
YAŞLI SÜRÜCÜLER NE ZAMAN ARAÇ KULLANMAYI BIRAKMALIDIR?
Yönergeye göre Morgenstern, çocukları zamanın geldiğine karar verdiğinde araba kullanmayı bırakacak.
Morgenstern, KFF Sağlık Haberleri'ne şöyle konuştu: “Belirli bir noktada araç kullanma konusunda en iyi kararı veremeyebileceğimin farkındayım ve bu sorumluluğu üstlenecekleri konusunda çocuklarıma güvendiğimi açıkça belirtmek istiyorum.”
KFF Health News aracılığıyla Amerikan Otomobil Birliği'ne göre, 2021 itibarıyla 65 yaş ve üzeri yaklaşık 50 milyon kişi ehliyet sahibiydi; bu, 2012'ye göre %38'lik bir artış. (iStock)
Morgenstern aynı zamanda Journal of the American Geriatrics Society'de Kasım 2023'te yayınlanan bir çalışmanın da ortak yazarıydı. Araştırma, 635 kişinin sürüş davranışlarını ölçtü. Kognitif bozukluk.
Michigan Üniversitesi'nden araştırmacılar, bilişsel bozukluğu olan yaşlı yetişkinlerin %61'inin, bakıcılarının %36'sının sürüş becerileri konusunda endişe duymasına rağmen hala araç kullandığını buldu.“Belirli bir noktada araç kullanma konusunda en iyi kararı veremeyebileceğimin farkındayım.”
Morgenstern, “Şüphesiz araba kullanan ve kendileri ve başkaları için risk oluşturduğundan dolayı araba kullanmaması gereken bir grup insan var” dedi.
Üst düzey sürücülükle ilişkili riskler
Veriler risklerin arttığını gösteriyor. 2021 yılı itibarıyla 65 yaş ve üzeri yaklaşık 50 milyon kişi sürücü ehliyetleriAmerikan Otomobil Birliği'ne göre 2012'ye göre %38'lik bir artış.
Bu sürücülerin neredeyse 19 milyonu 75 yaş ve üzerindeydi.
KFF Sağlık Haberleri'nin haberine göre, yaşlanan bazı yetişkinler araba anahtarlarını ne zaman vereceklerine ilişkin sözleşmeler imzalıyor. (iStock)
2012 ve 2021 yılları arasında, motorlu taşıt ölümleri 65 yaş ve üzeri sürücülerin katılımı %34 arttı. KFF Health News'in haberine göre, o yıl araç kazalarında yaralanan yaşlıların sayısı 2021'de 266.000'i aştı.
En büyük risklerden bazıları, demans da dahil olmak üzere sürüş becerilerini olumsuz etkileyen tıbbi durumlar geliştiren yaşlı sürücüler arasında bulunmaktadır. Parkinson hastalığıglokom ve artrit.
ALTI GENÇTEN BİRİ UYKULU ARAÇ KULLANDIĞINI KABUL EDİYOR, ANKET BULGUSUNA GÖRE: 'KESİNLİKLE SÜRÜŞ ZORLUĞU'
Ohio'daki Bick'in Western Hills Sürücü Okulu başkanı Tina Paff, Haberler Digital'e “En büyük güvenlik endişeleri arasında hatırlamadıkları çamurluk bükücüler de var” dedi.
“Elbette bir posta kutusu ya da bir direk olabilir ama bazen bir araba ya da bir yaya olabilir.”
Yaşlı sürücülerde görsel işlem hızı azaldığı için gece araç kullanmanın da tehlikeli olabileceğini belirtti.
Uzmanlara göre yaşlı yetişkinlerin bir kazaya karışmaları durumunda yaralanma riski daha yüksek. (iStock)
Bick'in Sürücü Rehabilitasyon Programına başkanlık eden Paff, araç kullanırken kaybolmanın da kıdemli sürücüler arasında sık görülen bir olay olduğunu söyledi. Yaşlı yetişkinlerin sürüş becerilerini değerlendirerek, bu sürücülerin araç kullanmaktan “emekliye ayrılıp ayrılmaması” gerekip gerekmediğini tespit ediyor.
Merkezi Kaliforniya'da bulunan ulusal bir sürücü kursu olan Coastline Academy'nin kurucu ortağı ve CEO'su Nigel Tunnacliffe, yaşlı sürücülerle ilgili en büyük tehlikelerden bazılarına dikkat çekti.
AMAZON'DA BULABİLECEĞİNİZ, HAYATINIZI KURTARACAK 11 KIŞLIK ARABA GEREKLİ ÜRÜNLERİ
Bunlar şunları içerir: işitme kaybıçevrenin tamamını algılamada zorluk, bir kaza durumunda daha yüksek yaralanma riski, daha eski araba modellerinin kullanılması ve direksiyon başında deneyim eksikliği; bunlar genellikle yaşlı bir yetişkinin eşini kaybetmesi ve aniden tek sürücünün olduğunu belirtti.
'Tek, evrensel bir yaş yok'
Haberler Digital'e konuşan Tunnacliffe, insanların araba kullanmayı bırakması gereken “tek, evrensel bir yaş” olmadığını söyledi.
“Bu genellikle önceden söyleyebileceğimiz bir şey değil. Örneğin, birisinin 75 yaşına gelir gelmez otomatik olarak ve gönüllü olarak araba kullanmaktan vazgeçmesi gerektiğini kesin olarak söyleyemeyiz.”
O, “Bu yaşta yetkin ve etkili sürücüler olarak kalacakları son derece makul ve yaygındır” diye ekledi.
Bir sürüş uzmanı, ailelerin sürüş kararlarını, bireyin direksiyon başında ne kadar ilerlediğinin “gerçek, objektif bir değerlendirmesine” dayanarak vermesini öneriyor. (iStock)
Tunnacliffe yaşa bağlı etkilerin şöyle olduğunu kabul ederken: görme kaybıişitme kaybı ve hareket kabiliyetinin azalması araç kullanmayı daha tehlikeli hale getirebilir; herkes bu sınırlamaları aynı yaşta yaşamaz, hatta hiç yaşamaz.
Tunnacliffe, önceden keyfi bir tarih belirlemek yerine, ailelerin, bireyin direksiyon başında ne kadar ilerlediğinin “gerçek, objektif bir değerlendirmesine” dayanarak karar vermesini öneriyor.
“Örneğin, yaşlı yetişkinlerin tazeleme kursları alması, yalnızca araba kullanmayı ne zaman bırakacakları konusunda daha net karar vermelerine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda onların genel olarak sürüş becerilerini de geliştirebilir ve bu derslerden elde edilen değerlendirmeler, daha iyi karar vermelerine yardımcı olmak için aile üyeleriyle paylaşılabilir. sürüşün sonu kararı” dedi Haberler Digital'e.“Birinin 75 yaşına gelir gelmez otomatik olarak ve gönüllü olarak araba kullanmayı bırakması gerektiğini kesin olarak söyleyemeyiz.”
Sürüş sözleşmesi türleri
Çeşitli ileri sürüş talimatları vardır.
“Biri bir kişiden bir isim vermesini ister aile üyesi veya araba sürmeye devam etmenin güvenli olup olmadığı konusunda onlarla konuşacak bir arkadaş.” KFF Sağlık Haberleri kaydetti.
Bu tür yasal olarak bağlayıcı değildir.
ÇOCUK ARABA KOLTUĞUNUN GÜVENLİĞİ: UZMAN ÇOCUKLARI KAZA YARALANMALARINDAN KORUMAK İÇİN YAPILMASI VE YAPILMAMASI GEREKENLERİ PAYLAŞIYOR
Başka bir sözleşme türünde aile üyeleri, kişinin güvenli bir şekilde araba sürmeye devam etmesine veya alternatif bir ulaşım aracı bulmasına yardımcı olmayı kabul eder.
Alzheimer Derneği, demans hastalarını, hastalık ilerledikçe araç kullanmayla ilgili endişeleri bildirecek birini görevlendirmeye teşvik eden bağlayıcı olmayan bir yönerge yayınladı.
Anlaşmanın bir bölümünde şu ifade yer alıyor: “Artık araba kullanamayacağımı unutabileceğimi ve arabayı sürmeye devam etmeyi deneyebileceğimi anlıyorum. Böyle bir durumda, lütfen şunu bilin ki, arabamı kaldırmak veya devre dışı bırakmak da dahil olmak üzere, bu durumun garanti altına alınmasına yardımcı olmak için yapılan tüm eylemleri destekliyorum. benim güvenliğim ve başkalarının güvenliği.”
Haberler Digital'e konuşan bir uzman, görme kaybı, işitme kaybı ve hareket kabiliyetinin azalması gibi yaşa bağlı etkilerin araba kullanmayı daha tehlikeli hale getirebileceğini söyledi. (iStock)
Paff, ileri direktiflerin “harika bir fikir” olduğunu düşündüğünü ancak hafıza bozukluğu olan kişilerin bunu imzaladıklarını hatırlamayacağından endişe duyduğunu söyledi.
“Ancak bu, hoşnutsuz yetişkin bir sürücüyle uğraşan ailelere kanıt sağlayacaktır” dedi.
SAĞLIK BÜLTENİMİZE KAYIT OLMAK İÇİN TIKLAYIN
Paff, sürücünün aklı başında olması durumunda bu tür sözleşmelerin yararlı olabileceğini söyledi ancak bazı durumlarda hafıza engelli ebeveynin bunun “uydurma” olduğunu veya “herkesin bana karşı olduğunu” düşünebileceğini de uyardı. Bunların sıklıkla duyduğu itirazlar olduğunu söyledi.
Çatışma ve belirsizliği en aza indirmek için Paff, “aileyi bu karışımdan çıkarmak” amacıyla üçüncü taraf bir sürücü rehabilitasyon uzmanından resmi bir değerlendirme yapılmasını öneriyor.“Şüphesiz araba kullanan ve kendileri ve başkaları için risk oluşturduğu için kullanmaması gereken bir grup insan var.”
Tunnacliffe ayrıca kıdemli sürücülerin yıllık sürüş derslerine kaydolmasını ve onların bilişsel ve fiziksel yetenekleri hakkında açık ve dürüst konuşmalar yapılmasını öneriyor.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
“Sözleşme modeli, yaşlı sürücülere yönelik yanıltıcı varsayımlara ve önyargılara meydan okumuyor ve onların hem güvenliğine hem de özerkliklerine saygı duyan daha gerçekçi bir yaklaşımı benimsememiz önemli” dedi.
Daha fazla Sağlık makalesi için şu adresi ziyaret edin: www.Haberler/health.