The Journal of the American Medical Association of Pediatrics’te (JAMA) yayınlanan yeni bir araştırmaya göre, “iPad çocukları” veya ekran başında daha fazla zaman geçiren bebeklerin ve küçük çocukların gelişimsel gecikme olasılığı daha yüksek.
Tohoku Medical Megabank Projesi Doğum ve Üç Nesil Kohort Araştırması’ndan PhD Taku Obara tarafından yürütülen kohort çalışması, 7.097 anne-çocuk çiftini içeriyordu ve çocukların doğum ve üç kuşak kohort çalışması için ne kadar zaman harcadığına baktı. tabletlere, telefonlara, TV izlemeye veya diğer teknolojileri kullanmaya harcadıkları zaman ve bunların, geliştikçe zihinsel ve fiziksel yetenekleriyle nasıl ilişkili olduğu.
Araştırmaya dahil edilen 7.097 çocuğun 3.674’ü (%51,8) erkek, 3.423’ü (%48,2) kızdır.
Bir çocuk tableti çalıştırıyor. (Sebastian Gollnow/Getty Images aracılığıyla resim ittifakı)
Çocukların çoğu günde iki saatten az izlerken, yüzde 18’i günde iki ila dört saatten az, yüzde 4’ü ise dört saatten fazla izledi. Ekran başında geçirilen süre ile gelişimsel gecikmeler arasındaki ilişki, en çok ekran başında vakit geçiren bebeklerde en fazlaydı.
Araştırma, iki yaşına geldiklerinde günde dört saate kadar ekran karşısında vakit geçiren bebeklerin iletişim ve problem çözmede gecikme yaşama olasılığının üç kat daha fazla olduğunu, dört saat veya daha fazla süreyi cihazların başında geçiren bebeklerin ise bu oranın 5,78 olduğunu ortaya çıkardı. yaşlandıkça aynı gecikmeleri yaşama olasılıkları kat kat artıyor. Ayrıca ince motor becerilerinin gelişmemiş olma olasılığı 1,74 kat daha fazlaydı ve kişisel ve sosyal becerilerini gerektiği gibi geliştirmemiş olma olasılıkları da iki kat daha fazlaydı.
EBEVEYNLERİN OKULA DÖNÜŞ SEZONUNDA YAPABİLECEĞİ EN BÜYÜK ŞEY
Araştırma, bebekken ekran başında daha fazla vakit geçiren dört yaşındaki çocukların iletişim, kaba motor ve ince motor becerilerde, problem çözme becerilerinde, kişisel ve sosyal becerilerde gelişimsel gecikmeler yaşadığını bildirdi.
İki kız kardeş akıllı telefonda oynuyor. (Getty Images aracılığıyla Godong/ Universal Images Group)
Araştırmacılar, gecikmelerin ekranlardan kaynaklanmadığını ancak bebeklerin ebeveynleri ve diğer insanlarla yüz yüze etkileşimi kaçırdıklarını kaydetti.
SOSYAL MEDYA EKRAN SÜRESİNİN AVANTAJ VE EKSİLERİNİ DENGELEMEK
Ayrıca, çalışmalarının eğitici olması amaçlanan ekran süresi ile yalnızca eğlence amaçlı olan programlar arasında ayrım yapmadığını da belirttiler.
Hastings, Hudson, New York, ABD’de çekilen düzenlenmiş fotoğrafta bir çocuk, Apple Inc. iPad tabletindeki YouTube Kids uygulamasıyla etkileşime giriyor (Getty Images aracılığıyla Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg)
SAĞLIK BÜLTENİMİZE KAYIT OLMAK İÇİN TIKLAYIN
Dünya Sağlık Örgütü ve Amerikan Pediatri Akademisi (AAP), fiziksel aktivitede bulunmalarını ve yeterli dinlenmelerini sağlamak için 2 ila 5 yaş arası çocukların günde 1 saat ekran başında kalma süresi sınırlamasını önermektedir.
HABERLER SUNULDU
AAP yönergeleri ayrıca 18 aylıktan önce ekran başında kalmamanızı da gerektirir.
Sarah Rumpf-Whitten, Haberler Digital’in son dakika haber ekibinde yer alan bir yazardır. Ona Twitter’da @s_rumpfwhitten adresinden ulaşabilirsiniz.
Tohoku Medical Megabank Projesi Doğum ve Üç Nesil Kohort Araştırması’ndan PhD Taku Obara tarafından yürütülen kohort çalışması, 7.097 anne-çocuk çiftini içeriyordu ve çocukların doğum ve üç kuşak kohort çalışması için ne kadar zaman harcadığına baktı. tabletlere, telefonlara, TV izlemeye veya diğer teknolojileri kullanmaya harcadıkları zaman ve bunların, geliştikçe zihinsel ve fiziksel yetenekleriyle nasıl ilişkili olduğu.
Araştırmaya dahil edilen 7.097 çocuğun 3.674’ü (%51,8) erkek, 3.423’ü (%48,2) kızdır.
Bir çocuk tableti çalıştırıyor. (Sebastian Gollnow/Getty Images aracılığıyla resim ittifakı)
Çocukların çoğu günde iki saatten az izlerken, yüzde 18’i günde iki ila dört saatten az, yüzde 4’ü ise dört saatten fazla izledi. Ekran başında geçirilen süre ile gelişimsel gecikmeler arasındaki ilişki, en çok ekran başında vakit geçiren bebeklerde en fazlaydı.
Araştırma, iki yaşına geldiklerinde günde dört saate kadar ekran karşısında vakit geçiren bebeklerin iletişim ve problem çözmede gecikme yaşama olasılığının üç kat daha fazla olduğunu, dört saat veya daha fazla süreyi cihazların başında geçiren bebeklerin ise bu oranın 5,78 olduğunu ortaya çıkardı. yaşlandıkça aynı gecikmeleri yaşama olasılıkları kat kat artıyor. Ayrıca ince motor becerilerinin gelişmemiş olma olasılığı 1,74 kat daha fazlaydı ve kişisel ve sosyal becerilerini gerektiği gibi geliştirmemiş olma olasılıkları da iki kat daha fazlaydı.
EBEVEYNLERİN OKULA DÖNÜŞ SEZONUNDA YAPABİLECEĞİ EN BÜYÜK ŞEY
Araştırma, bebekken ekran başında daha fazla vakit geçiren dört yaşındaki çocukların iletişim, kaba motor ve ince motor becerilerde, problem çözme becerilerinde, kişisel ve sosyal becerilerde gelişimsel gecikmeler yaşadığını bildirdi.
İki kız kardeş akıllı telefonda oynuyor. (Getty Images aracılığıyla Godong/ Universal Images Group)
Araştırmacılar, gecikmelerin ekranlardan kaynaklanmadığını ancak bebeklerin ebeveynleri ve diğer insanlarla yüz yüze etkileşimi kaçırdıklarını kaydetti.
SOSYAL MEDYA EKRAN SÜRESİNİN AVANTAJ VE EKSİLERİNİ DENGELEMEK
Ayrıca, çalışmalarının eğitici olması amaçlanan ekran süresi ile yalnızca eğlence amaçlı olan programlar arasında ayrım yapmadığını da belirttiler.
Hastings, Hudson, New York, ABD’de çekilen düzenlenmiş fotoğrafta bir çocuk, Apple Inc. iPad tabletindeki YouTube Kids uygulamasıyla etkileşime giriyor (Getty Images aracılığıyla Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg)
SAĞLIK BÜLTENİMİZE KAYIT OLMAK İÇİN TIKLAYIN
Dünya Sağlık Örgütü ve Amerikan Pediatri Akademisi (AAP), fiziksel aktivitede bulunmalarını ve yeterli dinlenmelerini sağlamak için 2 ila 5 yaş arası çocukların günde 1 saat ekran başında kalma süresi sınırlamasını önermektedir.
HABERLER SUNULDU
AAP yönergeleri ayrıca 18 aylıktan önce ekran başında kalmamanızı da gerektirir.
Sarah Rumpf-Whitten, Haberler Digital’in son dakika haber ekibinde yer alan bir yazardır. Ona Twitter’da @s_rumpfwhitten adresinden ulaşabilirsiniz.